mandag 14. april 2014

FMMBV

Altså, Første Møte Med BarneVernet. Det er unnagjort! Jeg sa til gubben kvelden før at det var rart jeg ikke var nervøs. "Famous last words" er det noe som heter, for timene fram til klokka 14.00 fredag 11. april var...nervøse. Vi møtte opp på Familiens Hus, snakket i en og en halv time, og jeg tror det gikk bra. Det som egentlig var et intervju føltes ut som en samtale, noe jeg tar som et godt tegn. Vi gjorde et dypdykk i veien vår sammen fram til nå, med spesiell vekt på barnløsheten, og hvordan vi har taklet den. Jeg er helt forsont med at vi ikke får biologiske barn - hadde jeg ikke vært det hadde vi fortsatt med prøverør. Likevel må man gå tilbake i tid til det man snakker om, og kjenne på følelsene fra den tida. Ellers avtalte vi også resten av møtene, og kommer til ha to i mai, og et siste i begynnelsen av juni hvis det er nødvendig. Neste gang er det hjemmebesøk, noe som ikke kommer til å gi noen mindre nerver i forkant!

2 kommentarer:

  1. Hei Charlotte! Spennende med møte med barnevernet og godt at det føltes bra.
    Jeg og min man blev godkjente av buf.for noen måneder siden og har nå vår søknad i adopt.landet. Så nå er det bare å vente :)
    Lykke til videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for hyggelig kommentar! Håper dere får tildeling snart! Lykke til! :)

      Slett