søndag 9. mars 2014

Blogger, BLOGGER!

Jeg ELSKER å lese adopsjonsblogger. Det er underholdende, informativt, terapeutisk, og gir meg generelt mye glede. Nedenfor følger noen av de jeg har vært innom til nå!


Cheese Curds and Kimchi - Denne familien er på hentereise i Sør-Korea as we speak! Jeg håper det blir mye hyggelig lesning på denne framover. Dette er deres andre adopsjon fra Korea, og man skjønner at en hver adopsjon er unik, for det er barna også! Samtidig får de merke store forskjeller i det juridiske, da de fikk den eldste før endringene i lovverket.


Mamma, pappa, barn - Forfatteren av denne har en veldig god evne til å sette ord på følelsene oppi dette. Jeg har lest hele bloggen to ganger, og kommer nok til å lese den igjen. Gjør det du også.


Hannes hjørne - Her er det mye å lese, og jeg har ledd og vært sint og irritert fram til 2009 hittil. Det er egentlig en blogg om alt, men man får blant annet være med på hentereise til Etiopia og følge familien etterpå. Forfatteren er selv adoptert, tidligere journalist, og skriver om rasisme, feminisme, dikt... Ja, jeg har begynt å lese dikt. Man kan også titte innom bloggen til selve hentereisen.


Dette var et lite utvalg av de jeg har vært innom. Legg gjerne igjen en kommentar med andre forslag! Alt relatert til Sør-Korea er selvfølgelig ekstra interessant!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar