søndag 6. juli 2014

Travelt

Det har blitt dårlig med oppdateringer her i det siste, litt fordi jeg har hatt mye å gjøre, og litt fordi det ikke er noe nytt å melde. Sosialrapporten jobbes med, og jeg håper at den blir klar før hun som skriver den tar ferie, noe som er rett rundt hjørnet. Ferien er ikke langt unna for undertegnede heller, og de gode nyhetene? Den siste operasjonen til broren min har gått bra, så vi får reist sammen alle sammen! Det var et stort ønske oppfylt! Det hadde ikke blitt det samme uten han og forloveden. Nå ligger det også "noen" forventninger om bryllupsplanlegging der nede i det Ioniske hav, noe paret har tatt høyde for, og reiser ned før røkla for å slippe det verste maset. Smart trekk. Jeg gleder meg til å se hva de finner på!

Noe som har skjedd innimellom de siste årene, men som skjer oftere etter at jeg begynte å blogge, er at både folk jeg kjenner og ikke kjenner så godt vil prate med meg om sin egen barnløshet og mislykka prøving. Jeg tror ikke det hadde vært tilfelle dersom jeg ikke hadde vært så åpen om temaet selv, og jeg syns det er veldig fint at jeg kan være en å snakke med om det. Det som har slått meg nylig er at selv om jeg ser på meg selv som ganske følsom til tider, så har jeg en veldig praktisk tilnærming til andres problemer - kall meg løsningsorientert. Jeg føler at jeg har bomma litt i samtalen når den jeg snakker med kanskje bare trenger en som forstår, og jeg i stedet kommer med mulige "fremdriftsplaner" og nyttige nettsider. Det jobbes med.

Ellers har jeg hatt et par kvelder der det har gått i Youtube. Adopsjonsvideoer på Youtube for å være mer konkret. Brukeren matthewcyahoo har filmet fra sine hentereiser i Korea, og familielivet etterpå. Jeg er skeptisk til å blottlegge barna i så stor grad som det er gjort her, men samtidig gir det meg som seer mye å hente. Det som slo meg etterpå var hvor forskjellig barna reagerte på foreldrene da de møttes for første gang. Jeg kan ikke så veldig mye om tilknytningsteori, men det lille jeg kan fikk jeg nytte av her. Ta gjerne en titt på denne siden for å lese litt om tilknytning og Circle of Security (COS).

Jeg håper jeg kan skrive at sosialrapporten er sendt i neste innlegg, og at jeg kan skrive det snart! Fram til det skal vi nyte jordbær og båtturer på elva!

God sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar